Στάση του σώματος και χειρονομίες

Το τραγούδι “a tenore" συνήθως εκτελείται από τέσσερις τραγουδιστές που στέκονται ακίνητοι. Η παραδοσιακή διάταξη των τραγουδιστών είναι σε σχήμα σταυρού: ο ένας αντίκρυ από το άλλο σε ένα στενό κύκλο. Οι τραγουδιστές είναι συνήθως πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον (συχνά οι ώμοι τους είναι σε επαφή). Σε πολλές περιπτώσεις, ο τραγουδιστής που τραγουδάει κάθε φορά είναι ελαφρώς πιο πέρα ​​από τους άλλους τρεις (και ιδίως του μπάσου και του κόντρα μπάσου).

 Σχήμα 1 - Διάταξη τραγουδιστών σε ομάδες: παραδείγματα από Orgosolo (αριστερή πλευρά) και από Orosei (δεξιά πλευρά )

Οι ανάγκες της θεαματοποίησης του τραγουδιού - δηλαδή της παρουσίας ενός ακροατηρίου μπροστά από την ομάδα, η παρουσία μιας φωτογραφικής μηχανής ή / και διαφορετικών μικροφώνων - έχουν κάνει πολύ συχνούς, σε αυτά τα πλαίσια, διαφορετικούς τύπους διάταξης των τραγουδιστών. Ο σολίστ (ο Boghe) είναι σε αυτή την περίπτωση συχνά και εκτός της ομάδας των άλλων τριών τραγουδιστών, και σε κάθε περίπτωση ο κύκλος των τραγουδιστών ανοίγει ώστε να επιτρέπει στο κοινό να δει τα πρόσωπα των τραγουδιστών.

Μερικές χαρακτηριστικές χειρονομίες του τραγουδιού "a tenore" είναι πολύ συχνές μεταξύ των τραγουδιστών. Μια από αυτές είναι να αγγίξει το αυτί με το ένα χέρι (σε ​​μερικές περιπτώσεις και τα δύο χέρια είναι σε επαφή με τα δύο αυτιά). Ο ένας βραχίονας, ή μερικές φορές και οι δύο, τοποθετείται πίσω από την πλάτη. Όταν τραγουδάν με την παραδοσιακή φορεσιά της Σαρδηνίας, πολλοί τραγουδιστές συνηθίζουν να βάζουν τα χέρια τους επάνω στη ζώνη. Οι τρεις τραγουδιστές της συνοδευτικής χορωδίας συχνά βρίσκονται σε φυσική επαφή: ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να είναι σε επαφή με έναν από τους συναδέλφους είναι να κλίνει τον αγκώνα πάνω από τον ώμο του τραγουδιστή που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά, και στη συνέχεια να τοποθετήσει το χέρι (ή το δάχτυλο) στο αυτί. Όταν οι τραγουδιστές τραγουδούν σε άτυπα πλαίσια, πολλοί από αυτούς συνηθίζουν να τοποθετούν ένα ή και τα δύο χέρια στις τσέπες τους.

Σχήμα 2 - Χειρονομίες τραγουδιστών

Σε κάθε περίπτωση, οι τραγουδιστές είναι σοβαροί και συγκεντρωμένοι στο έργο τους. Δεν έχουν συνήθως συγκεκριμένες εκφράσεις του προσώπου που μεταφέρουν συγκεκριμένα συναισθήματα (όπως ευτυχία, θλίψη κλπ). Τα βλέμματά τους μπορεί να είναι προσανατολισμένα προς διαφορετικές κατευθύνσεις: μερικές φορές οι τραγουδιστές κοιτάζουν ο ένας τον άλλο με σκοπό την καλύτερη ρύθμιση και να συγχρονισμό των κομματιών τους, σε άλλες περιπτώσεις τα βλέμματα τους κατευθύνονται αλλού και σε μερικές περιπτώσεις τα μάτια τους είναι κλειστά. Το στόμα γενικά (ιδιαίτερα στους τραγουδιστές από μερικά χωριά, όπως στο Bitti) δεν είναι τόσο ανοιχτό όσο θα περίμενε κανείς για να προφέρουν το κείμενο. Μερικοί από τους τραγουδιστές (ιδιαίτερα πολλοί μπάσοι  και κόντρα μπάσοι) συνηθίζουν να προεξέχουν και κυρίως στην κάμπτουν τα χείλη τους προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά.